Realizacja zadań dydaktyczno - wychowawczych
na odległość (zdalnie)
Czerwiec 2020 r. - (29.06 - 30.06)
TEMATYKA:
LATO - BEZPIECZNE WAKACJE
ŻEGNAMY SIĘ Z PRZEDSZKOLEM
- uświadomienie niebezpieczeństw w różnych miejscach wakacyjnego wypoczynku, rozwijanie mowy
- poznanie numerów alarmowych
- poznanie znaków ostrzegawczych z jakimi może się spotkać dziecko w czasie wakacji
- aktywizowanie myślenia i rozwijanie mowy poprzez wypowiadanie się na dany temat
PONIEDZIAŁEK:
Kochane Myszki
Nasze zabawy i zadania dobiegają końca, bo już prawie wakacje. Chcemy, aby czas letniego odpoczynku był dla wszystkich bezpieczny. Zachęcamy po raz kolejny do przypomnienia sobie i utrwalenia zasad bezpieczeństwa podczas wakacji.
Posłuchajcie słów piosenki, która również przypomina o bezpieczeństwie. Spróbujcie nauczyć się np. refrenu. Może będzie on Wam towarzyszył podczas wakacyjnych podróży
:-)
https://youtu.be/W4RHyjQLfCM
Dzisiaj ostatni raz zapraszam chętnych przedszkolaków do wykonania” Słoneczka”, które będzie towarzyszyć Wam przez całe wakacje, tego zresztą wszystkim dzieciom życzę, a jeśli go nie będzie zaśpiewajcie mu piosenkę „Słoneczko”. Potrzebne będą nam: talerzyk papierowy, klej, pisak niezmywalny, farba plakatowa żółta, pędzelek, papier kolorowy żółty. W wykonaniu słoneczka pomoże Wam film:
https://www.youtube.com/watch… – piosenka” Słoneczko”
https://www.youtube.com/watch…
Zachęcam do dzielenia się dziełami najmłodszych wysyłając fotografie w komentarzach pod postem. Czekam na Wasze wspaniałe prace! Miłego słonecznego dnia życzę!
.jpg)
.jpg)
.jpg)
...............................................................
Realizacja zadań dydaktyczno - wychowawczych
na odległość (zdalnie)
Czerwiec 2020 r. - (22.06 - 26.06)
TEMATYKA:
LATO - BEZPIECZNE WAKACJE
ŻEGNAMY SIĘ Z PRZEDSZKOLEM
- uświadomienie niebezpieczeństw w różnych miejscach wakacyjnego wypoczynku, rozwijanie mowy
- poznanie numerów alarmowych
- poznanie znaków ostrzegawczych z jakimi może się spotkać dziecko w czasie wakacji
- aktywizowanie myślenia i rozwijanie mowy poprzez wypowiadanie się na dany temat
PONIEDZIAŁEK:
Witam bardzo serdecznie. Jutro jest święto Waszych Tatusiów. Zapoznajcie się z wierszykiem, jeśli możecie nauczcie się go na pamięć i wybierzcie jedną z proponowanych laurek - do pobrania na grupowym portalu Facebook. Taki prezent przez Was przygotowany sprawi Waszym Tatusiom wielką radość. Osłuchajcie się z piosenką, którą możecie posłuchać z Tatusiem.
Tato tato co Ci dam,
Jedno serce tylko mam,
A w tym sercu róży kwiat,
Żyj nam tato żyj 100 lat!
Poniżej link do piosenki:
BARDZO WAŻNE
Zawsze zachowujemy się bezpiecznie, wakacje nas nie zwalniają od zachowywania zasad.
Czy zawsze zachowujesz się tak w stosunku do nieznajomych?
Opowiedz mamusi/tatusiowi co zapamiętałaś/eś.
WTOREK:
Witam Wszystkich, za kilka dni rozpoczynają się wakacje. Wszyscy czekamy na ten czas z utęsknieniem. Zapraszam do zapoznania się z wierszem A. Widzowskiej pt. „Wakacje” i odpowiedzenie na kilka pytań związanych z utworem.
Kiedy nam buzie ogrzewa lato,
czas na przygody z mamą i tatą.
Czekaja góry, pachnące łąki,
morze i plaża, konie, biedronki!
Gdy my będziemy się pluskać w rzekach,
przedszkole na nas grzecznie poczeka,
odpoczną w ciszy lalki, zabawki,
dwie karuzele, miś i huśtawki.
Chętnie wracamy do Naszej Pani,
z wakacyjnymi opowieściami
o sarnach w lesie, o rybkach w morzu
i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu.
Będziemy liczyć białe muszelki,
poznamy nowe, ważne literki,
a ten, kto butów sam nie sznuruje,
w mig się nauczy! Ja już sznuruję!
- Dokąd możemy pojechać na wakacje?
- Co się będzie działo w przedszkolu kiedy wyjedziemy na wakacje?
- Czego możemy się nauczyć w czasie wakacji?
- Czego nauczyliście się w tym roku w przedszkolu, co Wam sprawiło największą radość i co najchętniej lubiliście robić? Możecie wykonać ilustrację z odpowiedzią.
W wolnym czasie obejrzyjcie bajkę pt. „Bolek i Lolek na wakacjach”
.jpg)
Dziś Dzień Taty!
1. Złóż tatusiowi życzenia - najpiękniej jak potrafisz. Zaśpiewaj mu "Sto lat!" lub jego ulubioną piosenkę. Popatrz mu prosto w oczy i powiedz jak bardzo go kochasz.
2. "T jak tata" Połóżcie się razem na ziemi i ułóżcie ze swoich ciał literkę
3. Sprawdźcie czy tatuś posiada : "super moc naśladowacza głosów". Poproś, aby tatuś wymówił twoje imię jak: wielki dinozaur/mrówka/kosmita. Zamieńcie się rolami i wymów słowo "tata" w podobny sposób 



ŚRODA:
Dzień dobry! Dziś zachęcam do zabawy ze skarpetkami. Niby zwykłe skarpetki, a ile możliwości do nauki! 🧦🧦
🔸 Warto rozłożyć skarpetki taty, mamy i dziecka, dzięki temu dziecko będzie mogło się zastanowić nad ich ROZMIAREM: kto ma największe skarpetki, kto najmniejsze? - doskonali umiejętności matematyczne
🔸 Dziecko może porównywać skarpetki między sobą i je opisywać kolorem, wzorkami, odcieniem (w trójkąty, w paski, w kropki, jasne, ciemne, w łatki, itd.) - rozwija to dziecięce słownictwo
🔸 Dziecko może przeliczyć skarpetki najpierw wszystkie a potem dobiera je w pary. Warto wytłumaczyć dziecku co to jest para.
🔸 u młodszych dzieci samo składanie skarpetek w parę jest świetnym ćwiczeniem na sprawność dłoni
:)
🔸 Można z dzieckiem poćwiczyć dodawanie lub odejmowanie na skarpetkach. Można położyć po jednej stronie kilka skarpetek, po drugiej kilka i sprawdzać, gdzie jest mniej a gdzie więcej.
🔸 Można klasyfikować ze względu na wybrane cechy, np. kolorami, wielkością (krótkie lub długie; małe lub duże), wzorem (w paski, kropki, gładki, z obrazkami).
🔸 Można pobawić się w układanie sekwencji, np. kolorami:
🔴🔴🔴🔵⚫️ i dziecko układa pod spodem w ten sam sposób. (Karty pracy do pobrania na grupowym portalu Facebook).


.jpg)
.jpg)


Język angielski - propozycje działań:
Hello
Kochani dzisiaj mam dla Was pomysł na wykonanie pięknej kartki z okazji dnia taty 😊
Potrzebne wam będą: papier, farby, kredki, klej brokatowy lub inne ozdoby
:)
Happy Father's Day !

CZWARTEK:
Kochane Myszki, małymi kroczkami zbliżamy się do zakończenia roku szkolnego. Jeszcze przez kilka dni zachęcam Was do wspólnej zabawy. Zapraszam Was do rozwiązania kilku zagadek o wakacjach.
Posłuchajcie piosenki pt. „Lato na dywanie”, która wprowadzi Was w letni klimat.
Pokolorujcie wybrany przez Was szablon latawca, z którym pofruniecie w najpiękniejsze zakątki Polski i świata szukać wakacyjnych przygód. Miłej zabawy.
Tęsknię za słoneczkiem... Postanowiłam "przynieść go" nieco do domu:
1. Wykonaj słoneczko wybraną techniką plastyczną.
2. Wprost uwielbiam piosenkę: "W Układzie Słonecznym" Nutkosfery
Spróbuj nauczyć się refrenu:
W Układzie Słonecznym wirują planety
Wszystkie w innym tempie, okrążają Słońce
Różnią się kolorem, masą i rozmiarem
Lata lecą, one stale kręcą się wytrwale
Zadanie dodatkowe: czy potrafisz wymienić nazwy planet?
3. Pobaw się z mamusią/tatusiem w zabawę „Słońce świeci deszczyk pada.” Na hasło rodzica „słońce świeci” - poruszaj się po pokoju w dowolnie wybrany sposób, ciesząc się, iż świeci słońce. Na hasło: „pada deszcz”- zatrzymaj się w bezruchu, tworząc ramionkami daszek nad głową.
PIĄTEK:
"Porusz umysł i ciało"!
:-) Nawet na wakacjach bowiem warto ćwiczyć umiejętności, które nabywaliście w przedszkolu
:-)
1. Jeśli posiadasz w domku figurki - spróbuj odrysować ich cienie
https://www.youtube.com/watch….
Ta zabawa
wspaniale ćwiczy rączki i oczy!
Miłego weekendu.
Język angielski - propozycje działań:
Hello
Kochani przed nami weekend, idealna okazja do zrobienia pizzy z rodzicami 🍕
🧀 Cheese - Ser
🍄 Mushroom - Grzyb
🥓 Becon - Bekon
🍅 Tomato - Pomidor
🌶️ Hot pepper - Ostra papryka
Zachęcam do głośnego nazywania produktów,mówimy nazwę oraz kolor (np tomato is red )
Ex.1 Narysuj swoją ulubioną pizzę - karta pracy do pobrania na przedszkolnym portalu Facebook.
.jpg)
........................................................................
Realizacja zadań dydaktyczno - wychowawczych
na odległość (zdalnie)
Czerwiec 2020 r. - (15.06 - 19.06)
TEMATYKA:
WAKACYJNE PODRÓŻE
- rozbudzanie zainteresowania krajem ojczystym
- poznawanie krajobrazów - wskazywanie charakterystycznych elementów krajobrazów
- umiejętność podejmowania decyzji co do spędzania wolnego czasu
PONIEDZIAŁEK:
Witam bardzo serdecznie. Za niedługo rozpoczynają się wakacje. Żeby były wesoły i miłe musimy pamiętać o bezpieczeństwie. Zapoznajcie się z wierszem Małgorzaty Plata pt. „Bezpieczne wakacje”
Przyszło już lato, nadeszły wakacje, Czekają na ciebie same atrakcje:
Wspinaczki w górach, wyjazd nad morze, Zwiedzanie zabytków, rejs po jeziorze.
Lecz żeby wakacje były udane, Posłuchaj rad, które są tutaj dane:
Chodząc po górach drogi przedszkolaku, Nigdy nie zbaczaj z wybranego szlaku,
Trzymaj się trasy, idź za przewodnikiem, Bądź mądry, grzeczny i nie bądź psotnikiem.
Nad morzem słonko mocno świeci, Grzeje, opala dorosłych i dzieci.
Posłuchaj mamy lub taty, co powie: "Na plaży miej kapelusz lub czapeczkę na głowie.
Kremem trzeba posmarować i buzię i ciało, by potem nie piekło i nie bolało.
Od czasu do czasu usiądź też w cieniu - wtedy nie ulegniesz groźnemu poparzeniu."
Odpowiedzcie na kilka pytań:
- Dlaczego zawsze trzeba pilnować się dorosłych?
- Co to są górskie szlaki?
- Dlaczego latem smarujemy się kremem z filtrem?
- Dlaczego można pływać tylko w miejscach wyznaczonych?
Zapamiętajcie numery alarmowe a następnie pokolorujcie obrazek - do pobrania na grupowym portalu Facebook.
- Policja 997
- Straż Pożarna 998
- Pogotowie Ratunkowe 999
- numer alarmowy 112

.jpg)
Zapraszamy Was dzisiaj do wysłuchania opowiadania jak Olek, Ada i ich Rodzice planowali wakacyjne podróże - proszę kliknąć na poniższy link:
https://youtu.be/FOZ47IVYLA0

WTOREK:
Wakacje! Już niedługo wakacje! Mały Miś nie może się doczekać, a Wy?
1. Na wakacje możemy się wybrać rożnymi środkami transportu. Obejrzyj krótką bajeczkę na ten temat. Proszę kliknąć na poniższy link:
2. Spróbuj samodzielnie lub przy pomocy mamusi/tatusia wykonać samolot z papieru - proszę kliknąć na poniższy link:
3. Rozwiąż wakacyjne karty pracy - do pobrania na grupowym portalu Facebook.
Witam Wszystkie dzieci i zapraszam do wykonania wiatraczka z kartonu. (Poproście o pomoc rodziców). Dzięki tej pracy będziemy rozwijać sprawność manualną poprzez wycinanie, składanie, klejenie, przytwierdzanie do sztywnego patyka. Jak zrobić wiatraczek z papieru - dowiecie się klikając na ponizszy link:
https://www.youtube.com/watch…

ŚRODA:
Dzień dobry Wszystkim, zapoznajcie się z opowiadaniem pt. „Wakacje Oli” oraz odpowiedzcie na kilka pytań.
,,Wreszcie wakacje” – powiedziała Ola budząc się rano w pokoju z widokiem na morze. To były wyczekiwane wakacje po długim roku szkolnym, obfitym w przygody i uroczystości. ,,Jemy śniadanie i wychodzimy na plażę”- powiedziała mama. Po pysznej jajecznicy Ola, jej siostra Ala i tata byli już gotowi do wyjścia. Cała rodzina wyruszyła na plażę. Po drodze zatrzymali się przy budce z lodami. Lody były kolorowe a wybór niespotykanie duży. Ola i Ala nie mogły się zdecydować. Kiedy Ola wybrała już malinową i pistacjową gałkę spostrzegła budkę z kolorowymi muszelkami i innymi pamiątkami z wakacji. Szybko do niej pobiegła, bo przecież obiecała babci muszelki. Gdy z zapartym tchem oglądała pamiątki nagle zobaczyła, że jest sama. A gdzie mama i tata? Ola szybko wybiegła ze sklepiku, ale rodziców nie było widać w pobliżu. Natychmiast udała się do pani kasjerki i powiedziała że się zgubiła, że się nazywa Ola Nowak. Pani kasjerka powiadomiła ratownika. Po chwili przez megafon zabrzmiał komunikat o znalezionej dziewczynce Oli. Po 10 minutach do sklepiku dotarli rodzice, którzy również szukali córki. Na szczęście wszystko skończyło się dobrze. Ola już na zawsze zapamięta, że nie wolno oddalać się od rodziny.”
- Gdzie Ola pojechała na wakacje?
- Jaka przygoda przydarzyła się Oli?
- Kogo poprosiła dziewczynka o pomoc?
- Czy wolno oddalać się od rodziców?
Przypomnienie zasad bezpiecznych wakacji, poprzez odpowiedź TAK lub NIE.
- Czy należy posmarować skórę kremem z filtrem, przed wyjściem na słońce?
- Czy w lesie można palić ognisko?
- Czy biała flaga oznacza, że można się kąpać?
- Czy na plaży można zakopać śmieci?
- Czy w górach można spacerować w klapkach?
- Czy w każdym miejscu można skakać na główkę do wody?
- Czy w górach należy zawsze iść wyznaczonym szlakiem?
- Czy podczas jazdy na rowerze należy mieć kask?
- Czy w czasie burzy można stać pod drzewem?
- Czy jeśli się zgubimy, możemy prosić o pomoc nieznajomego pana?
- Czy dzieci powinny mieć rękawki i koła ratunkowe?
W wolnej chwili pokolorujcie obrazek - do pobrania na grupowym portalu Facebook.
.jpg)

.jpg)
Język angielski - propozycje działań:
Hello
Kochani czerwiec to czas powtórek, poniżej słówka dotyczące wyposażenia naszych domów 🤗
Carpet - Dywan
Window - Okno
Desk - Biurko
Fridge - Lodówka
Dishwasher - Zmywarka
Ex.1
Posłuchaj piosenki My house
https://youtu.be/CNJF0Rs1mHE
Ex.2
Znajdź różnice
Enjoy ❤️

CZWARTEK:
Witam Wszystkich cieplutko, wakacje tuż tuż🌞🏖⛺️ Przy piosence pt. „Przyszło lato” wykonajcie kilka kart pracy - do pobrania na grupowym portalu Facebook.
PIĄTEK:
W wakacje można spędzić ze sobą dużo czasu. Nieco zwolnić, robić ulubione rzeczy - często te, które przekładaliśmy. Dziś zachęcam Was do wspólnego zaplanowania wakacji.
1. Wypiszcie wspólne pomysły na wakacje. Nie tylko wyjazdy, ale drobne czynności, które sprawiają Wam przyjemność np. wyjście na lody, wieczory filmowe, spacery w inne miejsce niż zawsze.
2. Jeśli planujcie wyjazd - zastanówcie się jakie rzeczy będzie trzeba ze sobą zabrać. Narysuj je w formie listy. Przyda się przy pakowaniu!
3. Wymyślcie wspólny wakacyjny challenge! 5000 kroków dziennie? Stworzenie "Rodzinnej książki kucharskiej" z ulubionymi przepisami? Wyjazd do lasu? To tylko moje podpowiedzi - to Wy wiecie najlepiej, czego Wam potrzeba
;-)
Miłego weekendu.
Język angielski - propozycje działań:
Hello
Gdzie najchętniej robicie zakupy ? 😊
📚 Bookshop - Księgarnia
🧸Toy shop - Sklep z zabawkami
🍅🥒Grocer's Shop - Warzywniak
👗👖Clothes shop - Sklep z ubraniami
Ex.1 Narysuj swój ulubiony sklep oraz produkty które możesz w nim kupić.
Ex. 2 Posłuchaj piosenki Let's go shopping https://youtu.be/hugeGgKsYCA
Enjoy ❤️
.jpg)
.........................................................................
Realizacja zadań dydaktyczno - wychowawczych
na odległość (zdalnie)
Czerwiec 2020 r. - (08.06 - 12.06)
TEMATYKA:
KAŻDY TATA CI TO POWIE
- uświadomienie znaczenia ruchu dla zdrowia dziecka
- zapoznanie z różnymi rodzajami dyscyplin sportowych
- propagowanie zdrowego stylu życia
- utrwalenie wiadomości dotyczących zabaw i sportów letnich
PONIEDZIAŁEK:
Witajcie "Myszki". Kolejny tydzień to temat "Sport i zabawy letnie".
1. Zapoznajcie się z wierszem H. Świąder pt. „Sport to zdrowie”
Tato mówi:
"Sport to zdrowie". A więc Tomek na boisku, Piłkę kopie.
Darek piłkę rzuca w górę, Leci piłka ponad siatkę. A odrzuca ją Beatka.
W zimie sanki, łyżwy, narty, Wszyscy bawią się wspaniale
I ty kolego pamiętaj, nie leż, Nie śpij, biegaj stale.
Baw się z nami na podwórzu, Tam jest mniej pyłu i kurzu,
Nabierzesz siły i zdrowia, Możesz się zahartować,
Nie będziesz nigdy chorować.
Spróbuj odpowiedzieć na pytania:
W jaki sposób powinniśmy aktywnie wypoczywać?
Czy ruch to zdrowie, czy choroba?
Czy leżenie na kanapie to aktywny wypoczynek?
Gdzie najlepiej odpoczywać?
Jakie znacie formy aktywnego wypoczynku?
Czy lubisz się gimnastykować?
Czy zapraszacie rodziców do wypoczynku na świeżym powietrzu?
2. Obejrzyjcie poniższy film i piosenkę i pochwalicie się jaka jest Wasza ulubiona dyscyplina spotrowa ? ⚽️🥅🏓🏸🤿
https://youtu.be/sZZKiGbu40w
https://youtu.be/ImUd_iXFFN4.

Drodzy Rodzice, aktywność fizyczna wpływa nie tylko na rozwój fizyczny dziecka, ale również umysłowy. Oto sześć powodów, dla których każdy malec powinien uprawiać sport:
- Sport pozwala utrzymać dziecku prawidłową wagę ciała
- Sport zapobiega wadom postawy
- Sport pomaga w nauce i wykorzystuje potencjał dziecka
- Sport chroni przed chorobami cywilizacyjnymi
- Uczy ponadczasowych wartości
- Zdrowe nawyki pozostają na całe życie.
Zapraszam do obejrzenia filmiku i osłuchania się z piosenką pt. „Jarzynowa Gimnastyka”
https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY
https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs

WTOREK:
Witam bardzo serdecznie małych sportowców wierszykiem.
„Każde dziecko o tym wie.
Chcesz być zdrowy - ruszaj się!
Sport to bardzo ważna sprawa,
Są reguły, jest zabawa...."
Przyjrzyjcie się obrazkom na których są sporty letnie i zimowe. Wybierzcie dwa obrazki do pokolorowania z zabawami, którymi możemy się cieszyć w lecie. (Do pobrania na grupowym portalu Facebook).
Zachęcam do poruszania się w rytm wesołej piosenki pt. „Ruch to zdrowie” - proszę tylko kliknąc na poniższy link:
ŚRODA:
Witam serdecznie i zapraszam do zabawy.
Zadanie pierwsze, zapoznajcie się z wierszem M. Dobosz „Sport to zdrowie”.
„Sport, to zabawa.
Sport, to bardzo ważna sprawa.
Bo kto sportu nie uprawia,
Zdrowia, siły nie posiada!
Sportów wiele znamy przecież.
Więc do dzieła, drogie dzieci.
Piłka, narty, deskorolka,
To nie ważne!
Ważny ruch jest moi mili,
Byśmy wszyscy zdrowi byli.”
Drugie zadanie, rozwiążcie słowne zagadki o sporcie - proszę kliknąc na ponizszy link:
Trzecie zadanie, rozwiążcie kilka kart pracy - do pobrania na grupowym portalu Facebook.
Język angielski - propozycje działań:
Hello
W tym tygodniu skupimy się na nazwach pomieszczeń oraz mebli 🤗 :
House - Dom
Kitchen - Kuchnia
Bathroom - Łazienka
Living room - Salon
Bedroom - Sypialnia
Ex.1 Pokoloruj obrazek - do pobrania na przedszkolnym portalu Facebook.
Ex.2 Posłuchaj piosenki My house i obejrzyj film https://youtu.be/qZyJPZxsmZk
Enjoy ! 🤗❤️
.jpg)
PIĄTEK:
Drogie Myszki☀️
Zadania do wykonania na dziś:
1.,,Sprawna ręka-sprawne oko”- zabawa kształtująca zręczność, koncentrację i uwagę. Do zabawy przygotuj kubek plastikowy, klamerkę ( taką do wieszania prania) oraz nakrętki po napojach. Przy pomocy klamerki kolejno włóż nakrętki do kubka.
2.,,Wrzuć piłkę do właściwego kosza”- zabawa kształtująca celność oraz umiejętność rozumienia pojęcia mniej/ więcej. Do zabawy przygotuj plastikowe piłeczki/piłeczki pingpongowe lub kule papierowe oraz dwa pojemniki. Wrzuć piłkę do wskazanego przez rodzica pojemnika. Zanim rozpoczniecie zabawę wyznaczcie miejsce (linię), z którego będziesz rzucać piłeczki do kosza. W momencie, gdy wykorzystasz już wszystkie piłki policz ile piłek wrzuciłeś do każdego z koszy. Wskaż kosz w, którym jest więcej piłek.
3.Zabawy ruchowe z poduszkami-zaproś do zabawy starsze rodzeństwo, rodzica. Obejrzyj filmik i do dzieła!
Życzymy dobrej zabawy! 🙂 Czekamy na Wasze fotorelacje.
Język angielski - propozycje działań:
Hello
Czas na przypomnienie nazw mebli 🤗 :
Table - Stół
Bed - Łóżko
Lamp - Lampa
Tv - Telewizor
Chair - Krzesło
Ex.1
Narysuj swój pokój,podpisz elementy na obrazku
Ex.2
Wybierz właściwą odpowiedź
https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/house/rooms
Enjoy ❤️

..........................................................................
Realizacja zadań dydaktyczno - wychowawczych
na odległość (zdalnie)
Czerwiec 2020 r. - (01.06 - 05.06)
TEMATYKA:
DZIEŃ DZIECKA
- nabywanie wiadomości o prawach dziecka
- kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć i emocji
- tworzenie atmosfery przyjaźni i życzliwości
- uświadomienie dzieciom, że oprócz praw mają również obowiązki
PONIEDZIAŁEK:
Kochane Dzieci dziś jest Wasze święto🎉 Życzymy Wam wszystkiego co najlepsze, zdrowia, mnóstwa prezentów🎁 spełnienia wszystkich dziecięcych marzeń, niech uśmiech zawsze gości na Waszych twarzach😃 oraz życzymy Wam szybkiego powrotu do nas🥰 Przesyłamy całuski i uściski😘
Zapraszamy do obejrzenia filmu pt. „My dzieci świata” i wysłuchania piosenki pt. „Jesteśmy dziećmi”. Życzymy wspaniałego, radosnego dnia😊

DZIEŃ DZIECKA – to szczególny dzień dla wszystkich dzieci, i tych małych i tych troszkę większych
:-) Chcemy Wam życzyć uśmiechu i radości na każdy dzień, niekończącej się dziecięcej ciekawości oraz wiary. Niech każdy dzień będzie dla Was wspaniałą przygodą, pełną inspirujących wydarzeń.
Nie bójcie się marzyć, spełniajcie swoje najskrytsze pragnienia i dzielcie się swoją radością z innymi
:-)
1.Zadania na dziś:
Wspólne świętowanie Dnia Dziecka – pokażcie, jak spędzacie wspolnie czas /Wasza ulubiona zabawa, gra, muzyka, książka, sport itp/
https://youtu.be/JimLQ0V6oTg
Dzień dobry Wszystkim, zapraszam Was dzisiaj w podróż po Afryce, pomoże nam w tym wiersz Juliana Tuwima „Murzynek Bambo”.
Murzynek Bambo w Afryce mieszka, czarną ma skórę ten nasz koleżka.
Uczy się pilnie przez całe ranki ze swej murzyńskiej pierwszej czytanki.
A gdy do domu ze szkoły wraca, psoci, figluje - to jego praca.
Aż mama krzyczy: "Bambo, łobuzie!' A Bambo czarną nadyma buzię.
Mama powiada: "Napij się mleka". A on na drzewo mamie ucieka.
Mama powiada: "Chodź do kąpieli". A on się boi że się wybieli.
Lecz mama kocha swojego synka. Bo dobry chłopak z tego murzynka.
Szkoda że Bambo czarny, wesoły nie chodzi razem z nami do szkoły.
Afryka jest pięknym kontynentem na którym mieszka wiele wspaniałych zwierząt, zapoznajcie się z tymi zwierzakami za pomocą filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=oRVBEKuIKh4
W wolnej chwili pokolorujcie wybrany obrazek z Murzynkiem Bambo oraz wybranym zwierzątkiem. (Do pobrania na grupowym portalu Facebook).

.jpg)

ŚRODA:
Kochani jestem, jestem
:-) Z garścią nowych zabaw!
1. Zapraszam do obejrzenia filmiku "Prawa dzieci":
Spróbujcie zapamiętać jak najwięcej wiadomości i opowiedzcie mamusi/tatusiowi to, co zapamiętaliście.
2. „Co zmieniło miejsce?”. Mamusia ustawi przed Tobą kilka przedmiotów. Przyglądnij się im, a następnie zamknij oczy. Mama zmieni ich kolejność (najpierw 2 rzeczy, później można więcej). Otwórz oczka i powiedz, co zmieniło miejsce. (podobna, łatwiejsza zabawa – „Czego brakuje?”).
3. Jeśli macie ochotę wykonanie zadania matematyczne na kartach pracy.
Kochani temat o prawach dziecka już realizowaliśmy. Pamiętacie? Dla przypomnienia wysyłam parę fotek.😀 Zaprosiliśmy wtedy grupę "Promyczki i było tak wesoło i miło. Brakuje nam Was bardzo. Pozdrawiamy.
Język angielski - propozycje działań:
Hello
Kochani, wakacje już coraz bliżej 🤗 Co spakujecie do swojej walizki ?
:)
Suitcase - Walizka
Wallet - Portfel
Torch - Latarka
Tent - Poduszka
Teddy bear - Miś
Posłuchaj piosenki Beach Holiday 🎶https://youtu.be/IDDot8tBa4Q
Ex.1 Pokoloruj obrazek - do pobrania na przedszkolnym portalu Facebook.

CZWARTEK:
Bardzo mądry pan - Phil Bosmans powiedział kiedyś, że dziecko jest chodzącym cudem, jedynym, wyjątkowym i niezastąpionym. I to prawda! Każde z Was jest wyjątkowe!
1. Na pewno masz talent! Ładnie śpiewasz, super układasz klocki, rysujesz, tańczysz lub masz inny z miliona dziecięcych talentów. To Twój skarb. Zrób to dzisiaj najlepiej jak potrafisz!
2. Zatańcz z Majką Jeżowską
https://www.youtube.com/watch…
3. Dzieci na całym świecie uwielbiają zabawy!
Wybierzcie zabawę, w którą bawią się dzieci z innego kraju - proszę kliknąć na poniższe linki:
https://www.globalna.edu.pl/gry_ze_swiata/
https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4&feature=share
https://m.youtube.com/watch?v=s0NCq8-lP20
.jpg)
Nadmuchajcie balony lub przygotujcie wstążeczkę 🎗 i zatańczcie do piosenki 🎶 💃
https://youtu.be/CHRrns4VEsQ

Zapraszamy wszystkich do osłuchania się z piosenką pt. „Wszystkie dzieci nasze są”. Proszę kliknąć na poniższy link:
https://www.youtube.com/watch?v=d_vuxQ-9iVQ
Zachęcamy do zapoznania się z „Indiańskim tańcem”. Po osłuchaniu powiedźcie jakie instrumenty są wykorzystane w tym utworze.
https://www.youtube.com/watch?v=ZKslipdC-sY
.jpg)
PIĄTEK:
To już ostatnie zadania w tym tygodniu
:-) Mam nadzieje, ze wykonacie je z ochotą
:-)
1. Ułóż obrazki http://scholaris.pl/resources/run/id/104924
2. Wykonaj prosty eksperyment z tańczącymi skrawkami papieru tak jak na filmiku.
3. Ruch jest niezwykle ważny dla rozwoju każdego dziecka! Zaplanuj z mamusią/tatusiem Waszą ulubioną aktywność fizyczną na świeżym powietrzu.
Zadanie dla chętnych: spójrz w niebo i jeśli będą widoczne chmury zastanów się co przypomina Ci ich kształt. Poproś mamusię/tatusia, aby opowiedzieli Ci o swoich obłoczkowych pomysłach.
Język angielski - propozycje działań:
Hello
Moi drodzy, co lubicie robić na plaży ? 🤗
🏰 Build a sandcastle - budować zamek z piasku
🍦Eat ice-cream - jeść lody
🌞Sunbath- opalać się
🏊 Swim in the sea - pływać w morzu
🏄♂️ Surf - serfować
Jakie są wasze ulubione aktywności na plaży ? Zachęcam do umieszczenia wakacyjnych zdjęć 🤗
Ex. 1
Pokoloruj obrazek - do pobrania na przedszkolnym portalu Facebook.
.jpg)
.................................................................................
Realizacja zadań dydaktyczno - wychowawczych
na odległość (zdalnie)
Maj 2020 r. - (25.05 - 29.05)
TEMATYKA:
ŚWIĘTO MAMY
- przybliżenie postaci mamy, jej codziennych obowiązków, dostrzeganie trudu i wysiłku mamy
- wzmacnianie rodzinnych więzi uczuciowych
- budzenie szacunku dla rodziców
- kształtowanie właściwych postaw
- uświadomienie ważnej roli matki w życiu każdego człowieka

PONIEDZIAŁEK:
Witam cieplutko. Kochane dzieci jutro wielki dzień, święto Waszych kochanych MAM. Musimy przygotować dla nich miłą niespodziankę. Poproście o pomoc starsze rodzeństwo lub tatusia. Osłuchajcie się z piosenkami pt. "Jesteś mamo skarbem mym" oraz "W zieleni łąka majowa". Proszę kliknąć na poniższe linki:
Pokolorujcie szablon laurki dla mamusi. (do pobrania na grypowym portalu Facebook).
Życzenia dla mamusi -
Żyj mamusiu moja miła sto lat albo dłużej!
Bądź szczęśliwa i wesoła, zdrowie niech Ci służy.
Zapraszam Was do obejrzenia bajki pt. "Króliczek Alio - Dzień Matki" - proszę kliknąć na poniższy link:
WTOREK:
Dziękuję mamo, dziękuję tato, za każdą zimę, za każde lato. Dziękuję mamo, dziękuję tato za to, że macie dla mnie czas. Bardzo kocham Was.
Witajcie Myszki". Dzisiaj bardzo ważny dzień, Dzień Mamy. Postarajcie się być w tym dniu wyjątkowo mili dla swojej Mamusi.
1. Przeprowadzcie wywiad z Mamą.
Pobawcie się w dziennikarzy przeprowadzających wywiad z ważną osobą - waszym rodzicem. Zapytajcie o: ulubiony kolor, potrawę, piosenkę oraz największe marzenie.
2. Posłuchajcie razem
z mamusią pięknej piosenki, przytuleni do siebie
:-)
ZoZi - Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!
3. Przygotujcie z okazji „Dnia Mamy” kwiatki, propozycja poniżej.
4.Zróbcie zdjęcie/selfie ze swoją Mamusią i pokażcie jak bardzo ją kochacie.
Miłego dnia życzę Wszystkim Mamusiom z Naszej grupy.
ŚRODA:
Witajcie.
1. Poproś rodzica o przygotowanie przedmiotów należących do mamusi/tatusia. Posegreguj je wg tego do kogo należą, koloru, wielkości i innych wybranych cech.
2. Posłuchaj wiersza B. Szelągowskiej: „Jesteśmy razem!”
Zakwitły maki w ogrodzie.
Mamie je podaruję.
A siostra zrobi laurkę –
sama ją namaluje.
Ja tacie umyję samochód
i zrobię to razem z bratem.
Sam raczej bym nie dał rady –
obydwaj kochamy tatę!
Każdy zna takie słowo,
ważne dla córki, dla syna.
Oznacza miłość, wspólnotę…
Jakie to słowo? RODZINA!
Odpowiedz na pytania:
Co dziecko podaruje mamie? − Co dzieci zrobią dla taty? − Co to jest rodzina? − Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?
3. Wybierzcie się na rodzinny spacer. Obserwujcie czy na spacerze spotkacie inne rodziny. Po czym można poznać, że mijana grupa osób to właśnie rodzina?
4. Spróbujcie nauczyć się poniższej wyliczanki o rodzinie.
5. Rozwiażcie jedno z proponowanych kart matematycznych.
Czekamy na zdjecia 📸 a może uda się Wam nauczyć wyliczanki?🎬🎥
Miłego rodzinnego dnia👨👩👦👨👩👧👦
Język angielski - propozycje działań:
Hello
Dzisiaj utrwalimy słówka związane z ubiorem
:)
👕 T-shirt - koszulka
👖Jeans - dżinsy
👗 Dress - sukienka
🧦 Socks - skarpetki
🧥 Coat - płaszcz
👟 Shoes - buty
Ez.1 posłuchaj piosenki Put on your shoes https://youtu.be/-jBfb33_KHU
Ex.2 Narysuj swój ulubiony zestaw ubrań,podpisz elementy na obrazku
Ex.3 Pokoloruj obrazek zgodnie z instrukcją
Have a nice day ! ❤️🤗
Pozdrawiam, Pani Kasia
CZWARTEK:
Witam wszystkich, zapraszam dzieci do domowej filharmonii. W poznawaniu filharmonii i instrumentów pomogą nam filmiki. Pierwszy filmik pomoże zapoznać się Wam z wyglądem instrumentów.
Drugi filmik przedstawi Wam dźwięki wydobywające się z instrumentów.
W wolnej chwili pokolorujcie wybrany obrazek - do pobrania na grupowym portalu Facebook.
PIĄTEK:
Kochane rodzinki - czas na ostatnie zadania w tym tygodniu
:-)
1. Rozwiąż zagadki o rodzinie:
2. Zrób mamusi/tatusiowi masażyk. Jak go wykonać – dowiesz się tutaj:
3, Ćwiczenia z mamą/tatą
Wybierzcie się w podróż z mamą/tatą:
rowerami – dziecko i rodzic leży na dywanie na plecach i naśladują pedałowanie, – pociągiem – dziecko i rodzic ustawiają się w rzędzie, trzymając za ramiona osobę przed sobą i biegają po pokoju, – kajakami – dzieci i rodzice siadają jedno za drugim z ugiętymi nogami i wykonują ramionami ruch wiosłowania, – samolotem – dzieci i rodzice rozkładają wyprostowane ręce w bok i biegają po pokoju, – balonem – dzieci i rodzice ustawiają się w kole, podają sobie ręce, stają na palcach i przykucają.
4. Zapowiada się piękna pogoda na weekend. Spędźcie ten czas razem, miło i przyjemnie😘
Pozdrawiam i ściskam mocno.🙂
Język angielski - propozycje działań:
Hello
🧢 Cap - Czapka
👖Trousers - Spodnie
🧤 Gloves - Rękawiczki
🎒 Schoolbag
👡 Sandals - Sandały
Oto zadania dla Was :
Ex.1 znajdź pary ( obrazek + słówko).
http://enjoyenglish.free.fr/…/c…/accessories/accessories.htm
Ex.2 Pokoloruj jeden z obrazków
Enjoy ❤️


...........................................................................
Realizacja zadań dydaktyczno - wychowawczych
na odległość (zdalnie)
Maj 2020 r. - (18.05 - 22.05)
TEMATYKA:
MAJOWA ŁĄKA
- wzbogacenie wiadomości na temat zwierząt żyjących na łące
- rozwijanie wrażliwości zmysłów w kontakcie z przyrodą
- poznanie nazw kwiatów i zwierząt - mieszkańców łąki
PONIEDZIAŁEK:
Dzień dobry "Myszki". Mamy piękny wiosenny dzień, więc wyruszamy ze skrzatem Borówką na wycieczkę po łące. Obejrzyjcie filmik i zapamiętajcie jakie zwierzątka mieszkają na łące i jakie rośliny tam rosną. Proszę kliknąć na poniższy link:
Zapraszam do ćwiczeń ortofonicznych na podstawie wiersza B. Szelągowskiej pt. "Majowa łąka". Proszę kliknąć na poniższy link:
W wolnej chwili zachęcam do pokolorowania wybranej kolorowanki. (do pobrania na grupowym portalu Facebook pod tym postem).
Witam. Co wiemy o mieszkańcach łąki? Zapraszam Was do obejrzenia filmu. Proszę kliknąć na poniższy link:
(31).jpg)
W tym szczególnym dniu zapraszam rodziców oraz dzieci do posłuchania, śpiewania ulubionej przez naszego kochanego Ojca Świętego Jana Pawła II oazowej "Barki", która jak sam Paież mówił wyprowadziła go z ojczyzny... proszę kliknąć na poniższy link:
WTOREK:
Witam serdecznie i zapraszam wszystkich do królestwa motyli. Doskonale wiemy, że motyle są piekne, kolorowe i żyją na łące. Obejrzyjcie filmik "Cud narodzin - motyl", jak z gąsienicy powstaje piękny motylek. Proszę kliknąć na ponizszy link:
Napewno każdy z Was chciałby mieć takiego motylka, dzisiaj nauczymy się rysować, wykorzystamy do tego filmik pt. "Rysowane wierszyki- motyle". Na podstawie tych pomocy, stwórzcie swojego motylka. Proszę kliknąć na ponizszy link:
Na zakończenie naszej pracy, gdy motyle bedą już gotowe, osłuchajcie się z piosenką pt. "Przyjaciel motyl". Proszę kliknąć na poniższy link:
Jak zrobić pięknego motylka - wystarczy gąbka do mycia naczyń, gumka recepturka, farby oraz kartka - i do dzieła...
Mała podpowiedź - proszę kliknąć na poniższy link:
ŚRODA:
Witajcie. Czas porozmawiać o pszczólkach. Tak się składa, że dzisiaj wypada Światowy Dzień Pszczół. Tak, pszczółki mają swoje święto.
1. Znasz powiedzenie: "Pracowity jak pszczółka?" Co wiesz o tych pożytecznych owadach? Poszerz swoją wiedzę dzięki filmikom edukacyjnym. Proszę kliknąć na poniższe linki:
2. Miód jest słodki! Jeśli masz w domu słoik miodu przyjrzyj się z bliska jaki jest miód: jaki ma kolor, smak, czy jest gęsty, a może lepki? Czy umiesz samodzielnie posmarować chlebek miodem? Spróbuj!
3. Potańczyć w rytm piosenki "Bąki z łąki" - proszę kliknąć na poniższy link:
4. Zobacz jak prosto jest narysować pszczółkę. Spróbuj i pochwal się na grupowym portalu Facebook. Proszę kliknąć na poniższy link:
Witam wszystkich, na pewno dużo już wiecie o mieszkańcach i roślinach na łące. Zapraszam Was do obejrzenia filmiku pt. "Co nam daje łąka? Spróbujcie narysować "łąkę Waszych marzeń". Poniżej podaję link do strony z filmikiem:
(14).jpg)
Język angielski - propozycje działań:
Hello Kids - Kochani dzisiaj czas na utrwalenie liczb.
1 - one
2 - two
3 - three
4 - four
5 - five
6 - six
7 - seven
8 - eight
9 - nine
10 - ten
11 - eleven
12 - twelve
Propozycje gier językowych:
1. More and less - przed rozpoczeciem zabawy wprowadzamy pojęcia more (więcej) oraz less (mniej. Zabawę rozpoczynamy od wyboru kartonika z daną cyfrą ( dzieci nie widzą jaka cyfra znajduje się na kartoniku). Zadanie polega na odgadnięciu co to za cyfra. Naprowadzimy dzieci używając zwrotów more lub less. Dziecko, które odgadnie liczbę, wybiera kolejną i stara się naprowadzać pozostałe osoby.
2. Matching pairs - Rozkładamy karty (zachęcam do samodzielnego wykonania) na dywanie kartoniki przedstawiające różne cyfry oraz kartoniki z różną ilością kropek. Zadaniem dzieci jest dopasowanie cyferek do ilości kropek.
3. The number - uczymy się rymowanki
One, two who are you?
Three, four walk the door.
Five, six let’s make kicks.
Seven, eight don’t late.
Nine and ten walk like a hen.
4. Song - śpiewamy, liczymy i powtarzamy części ciała - proszę kliknąć na poniższy link:
Enjoy - pozdrawiam serdecznie, Pani Kasia.
CZWARTEK:
Witajcie. Posłuchajcie co przygotowałam na dziś:
1. Posłuchajcie piosenki o biedronce i powiedzcie ile kropek ma biedronka z piosenki? Proszę kliknąć na poniższy link:
2. Narysujcie biedronkę według własnego pomysłu lub skorzystajcie z filmikowej podpowiedzi - proszę kliknąć na poniższy link:
3. Poniżej znajdziecie kilka propozycji do pracy, w roli głównej oczywiście Biedronka.
Wiem, że lubicie śpiewać, a więc zapraszam - proszę kliknąć na ponizszy link:
PIĄTEK:
Kto się jeszcze nie obudził, ta zabawa mu pomoże, bo ćwiczenia gimnastyczne dobre są o każdej porze 🏃♀️🤸♀️⛹️♂️
Teraz jesteś już rozgrzany a więc zatańcz razem z nami 🎶 💃
.........................................................................................
Realizacja zadań dydaktyczno - wychowawczych
na odległość (zdalnie)
Maj 2020 r. - (11.05 - 15.05)
TEMATYKA:
PRACE WIOSENNE W OGRODZIE
- zapoznanie z nazwami i wyglądem kwiatów i roślin sadzonych wiosną w ogrodach
- zapoznanie z wiosennymi pracami w ogródku z wykorzystaniem narzędzi ogrodniczych
- przedstawienie pracy ogrodnika oraz zapoznanie z narzędziami ogrodniczymi
PONIEDZIAŁEK:
Witam, rozpoczynamy nowy tydzień, temat do pracy to: "Wiosenne prace w ogrodzie".
Ogród to miejsce, gdzie rosną drzewa, krzewy, piękne kwiaty i warzywa. Wszystkie te rośliny wymagają pielęgnacji, a więc nawadniania, spulchniania ziemi, nawożenia. Zapraszam na wycieczkę do ogrodu. Zwiedzicie go ze skrzatem Borówką - proszę tylko kliknąć na poniższy link:
Posłuchajcie piosenki "W naszym ogródeczku" - poniżej podaję Wam link do strony z piosenką, a następnie pokolorujcie obrazek (karta pracy do pobrania na naszym grupowym portalu Facebook.
https://youtu.be/08_S0RA3mac

WTOREK:
Witam serdecznie Drogie Myszki, poproście rodziców o przeczytanie wiersza M. Konopnickiej pt. "Ogródek".
W naszym ogródeczku są tam śliczne kwiaty: czerwone różyczki i modre bławaty.
Po sto listków w róży, a po pięć w bławacie.
Ułożę wiązankę i zaniosę tacie. A tata się spyta:
- Gdzie te kwiaty rosną?
- W naszym ogródeczku, gdziem je siała wiosną.
Odpowiedzcie rodzicom na pytania. Jakie kwiatki rosły w tym ogródku? Kto dostał piękną wiązankę kwiatów?
Zapraszam Was do obejrzenia filmiku przedstawiającego ogród wiosną - proszę kliknąć na poniższy link:
W wolnej chwili pokolorujcie wybrany przez Was obrazek. (do pobrania na grupowym portalu Facebook pod tym postem).
Drodzy Rodzice, kochane Dzieci!
18 maja będziemy obchodzić 100 rocznicę urodzin Jana Pawła II
Pięknym znakiem uczestnictwa w obchodach 100 urodzin Karola Wojtyły będzie wykonanie przez dzieci urodzinowej laurki. Zachęcamy do wysyłania zdjęć urodzinowych laurek do dnia 18 maja w komentarzach pod tym postem na grupowym portalu Facebook. Wasza praca będzie pięknym znakiem uczestnictwa w obchodach z okazji 100 urodzin Karola Wojtyły. Będzie to również znakomita okazja do czytania najmłodszym opowiadań związanych z historią i dzieciństwem małego Lolka.
ŚRODA:
Język angielski - propozycje działań:
Hello Kids
W tym tygodniu skupimy się na pojazdach:
- car - auto
- train - pociąg
- bike - rower
- scooter - hulajnoga
Czym najbardziej lubicie jeździć? A może macie piękną kolekcję samochodzików? Pokażcie w komentarzach na przedszkolnym portalu Facebook.
Ex. 1 Posłuchaj piosenki "The Wheels on the Bus" - wystarczy kliknąć na poniższy link:
Ex. 2 Stwórz dowolną techniką swój ulubiony pojazd. Poniżej kilka inspiracji dla Was.
Ex. 3 Połącz numerki i pokoloruj obrazek (karta pracy do pobrania pod tym postem na przedszkolnym portalu Facebook).
Witajcie "Myszki" - poproście rodziców o przeczytanie wiersza "Ogrodnicy" I. Salach - posłuchajcie uważnie.
Idą, idą ogrodnicy, tup! Niosą grabki i łopatki, hej!
Będą spulchniać ziemię, aby lekko było jej. Puk, puk, puk łopatką,
szu, szu, szu grabkami, tryśnie woda z koneweczki na nasze grządeczki.
Stuku puk motyką. Drap, drap pazurkami. Nasze skarby wysiewamy o ogródek dbamy.
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania do wiersza:
- Kto poszedł do ogrodu?
- Do czego służą grabie?
- Do czego służy łopata?
- Po co jest konewka?
- Co ogrodnicy wysiewają do ziemi?
Zapamiętajcie: w ogrodzie dysponujemy pięcioma najważniejszymi narzędziami ogrodniczymi - łopatą, wężem ogrodniczym, konewką, taczkami oraz grabkami do spulchniania gleby. Pokażcie paluszkiem te narzędzia na ilustracji - nazwijcie je.
Posłuchajcie piosenki i odpowiedzcie o jakich narzędziach jest mowa - proszę kliknąć na poniższy link:
Dla chętnych dzieci praca - (karty pracy do pobrania pod tym postem na grupowym portalu Facebook).
CZWARTEK:
Witajcie. Zapraszamy do rytmicznego poruszania się w takt muzyki pt. "Dźwięki wysokie i niskie" - proszę kliknąć na poniższy link:
Osłuchajcie się z piosenką pt. "Jestem sobie ogrodniczka". Po wysłuchaniu piosenki pokolorujcie obrazek z konweką, która jest potrzebnym narzędziem do pracy w ogrodzie. (karta pracy do pobrania na grupowym portalu Facebook).
Poniżej podaję link do piosenki:

Zapraszamy Was do posłuchania piosenki "W naszym ogródeczku" - proszę kliknąć na poniższy link:
PIĄTEK:
Język angielski - propozycje działań
Hello
Dzisiaj powtarzamy nazwy zwierząt, oto zadania dla Was.
Ex. 1 Posłuchaj nagrania i dopasuj obrazek - proszę kliknąc na poniższy link:
Ex. 2 Znajdź parę (obrazek + podpis). Zadanie wykonujemy z pomocą rodzica. Proszę kliknąć na poniższy link:
Have you got a pet at home? Masz zwierzątko w domu? Pochwal się w komentarzu na przedszkolnym portalu Facebook.
Zapraszamy do obejrzenia bajki pt. "Ogród w kolorach tęczy" - proszę kliknąc na poniśzy link:
"Pamiętamy o Tobie Ojcze Święty"
Jest miasteczko na tej ziemi małe, skromne jakich wiele - rynek, szkoła, parę ulic i dom blisko przy kościele.
W domu tym, na pierwszym piętrze, gdy maj ciepły pachniał bzami po raz pierwszy na świat spojrzał mały Karol, Lolkiem zwany.
Ręce taty go nosiły, oczy brata doń się śmiały, mama zaś szeptała czule:
LOLUŚ BĘDZIE KIMŚ WSPANIAŁYM
Z okazji zbliżających się setnych urodzin Jana Pawła II zachęcam do zapoznania się z krótkim filmikiem, który przybliży nam osobę Jana Pawła II. Proszę kliknąć na poniższy link:
W wolnej chwili pokolorujcie wybrany obrazek przedstawiający Jana Pawła II. (karta pracy do pobrania na grupowym portalu Facebook pod tym postem.
15 maja obchodzimy Międzynarodowy Dzień Rodziny. To wspaniała sposobność do przypomnienie sobie, jak ważna jest rodzina i do podziękowania za obecnośc najbliższym. Proszę kliknąć na ponizszy link:
.......................................................................................
Realizacja zadań dydaktyczno - wychowawczych
na odległość (zdalnie)
Maj 2020 r. - (04.05 - 08.05)
TEMATYKA:
Zwierzęta na wiejskim podwórku
- rozpoznawanie i nazywanie zwierząt domowych i z wiejskiego podwórka
- wzbogacenie wiadomości na temat zwierząt wiejskich
- dostrzeganie różnic w świecie przyrody
- zapoznanie z pracą rolnika
PONIEDZIAŁEK:
Witam wszystkie "Myszki" i zapraszam do zabawy.
Pierwsze zadanie - obejrzyjcie krótki filmik i spróbujcie naśladować odgłosy zwierząt z wiejskiego podwórka. Proszę kliknąć na poniższy link:
Drugie zadanie - "W zagrodzie Małgosi" - bajeczka ortofoniczna. Rodzic czyta treść bajeczki, a dzieci nasladują odgłosy zwierząt.
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: hau, hau, hau.
Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Kura gdacze: kod, ko, da.
Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: be, be, be.
Koza muczy: me, me, me.
Indor gulga: gul, gul, gul.
Krowa ryczy: mu, mu, mu.
Konik parska: prr, prr, prr.
A pies warczy: wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.
Trzecie zadanie - Przyjrzyjcie się ilustracji, połączcie małe zwierzątko z dorosłym, a następnie pokolorujcie obrazek (do pobrania na grupowym portalu Facebook).
Czwarte zadanie - Na zakończenie naszej zabawy wysłuchajcie piosenki i spróbujcie potańczyć razem z kurką - proszę kliknąć na poniższy link:
Dziś DZIEŃ STRAŻAKA - o pracy w straży pożarnej dzieci wiedzą już bardzo dużo. Ten krótki film podsumuje i może jeszcze przypomni pewne wiadomości. Proszę kliknąć na poniższy link:
WTOREK:
Dzień dobry mali farmerzy. Dzisiaj się dowiemy co nam dają zwierzątka hodowane na wsi. Zapraszam do obejrzenia krótkiego filmiku - proszę tylko kliknąć na poniższy link:
Przyjrzyjcie się obrazkowi i rozwiążcie zadanie, a następnie wybierzcie swoje ulubione zwierzątko i je pokolorujcie.
W wolnej chwili zapraszam Was do obejrzenia krótkiego filmiku animowanego o Stanisławie Moniuszko, dzisiaj są jego urodziny. Był jednym z najwybitniejszych kompozytorów polskiego romantyzmu, nazywany ojcem "polskiej opery narodowej". Proszę kliknąć na poniższy link:
Dzień dobry. Proponuję dzisiaj wszystkim dzieciom zajęcia plastyczne. Nie mogę Wam Kochani objaśnić, pokazać osobiście jak można ulepić wybrane zwierzątko. Poradzimy sobie w inny sposób. Najpierw oglądnijcie filmik. Dowiecie się co można wyczarować z plasteliny? Dobrze wiem, że macie swoje bardzo dobre pomysły. Życzę powodzenia.
Poniżej podaję Wam link do strony z filmikiem:
ŚRODA:
Język angielski - propozycje działań:
Hello Children
Dzisiaj poznajemy części ciała zwierząt - słówka:
- head - głowa
- tail - ogon
- fur - futro
- whiskers - wąsy
- claws - pazurki
Dla przypomnienia Waszych części piosenka Head Shoulders, którą świetnie znacie z naszych zajęć - poniżej link do strony z piosenką:
What is your favoutite animal? Jakie jest Twoje ulubione zwierzę? Jak zawsze czekam na Wasze piękne prace w komentarzach na przedszkolnym portalu Facebook. Uściski dla Was - Pani Kasia.
Witam Was w ten deszczowy dzień. Dzisiaj chciałabym porozmawiać z Wami o tym, gdzie mieszkają zwierzęta gospodarskie. Posłuchajcie tekstu i spróbujcie zapamiętać gdzie jest ich dom.
W chlewiku mieszka świnka, korytko stoi tam, a w budzie siedzi piesek, nie lubi gdy jest sam. W kurniku kury gdaczą, nocą na grzędach śpią, a konie stoją w stajniach i głośno czasem rżą. A krowy? Pewnie wiecie, obora to ich dom. Gdy wrócą już z pastwiska, tu muczą piosenkę swą.
Dla utrwalenia obejrzyjcie film o piesku, który szukał swojego domku. Proszę kliknąć na poniższy link:
Na zakończenie proponuję kilka zadań matematycznych. (karty pracy do pobrania na grupowym portalu Facebook). Miłego dnia.
Witam Was w ten pochmurny dzień i zapraszam do zabawy aby was rozweselić. Przygotowałam dla was karty pracy, spróbujcie wykonać zadania. (karty pracy do pobrania na grupowym portalu Facebook).
CZWARTEK:
Witam Was. Dzisiaj czwarty już - zwierzątkowy dzień. A oto zabawy:
1. Obejrzyjcie bajeczkę pt. "Brzydkie kaczątko". Jakie zwierzątka występowały w bajce?
Poniżej link do strony z bajką:
2. Narysuj kaczuszkę. Małą podpowiedź jak to zrobić, znajdziesz tutaj:
3. Zatańczcie do piosenki "Kaczuszki"
Czy wiesz jak wygląda "kaczy chód"? Mamusia będzie teraz mamą kaczką (lub tatuś - kaczorem) i kaczym chodem będzie poruszać się po całym domku, a Ty za nią. Mama będzie przyśpieszać, zwalniać, wejdzie nawet pod stół. Nie zgub się kaczuszko! Rób dokładnie to, co mama i chodź za nią krok w krok. Dobrej zabawy.
Zapraszamy Was do rozwiązania kilku zadań na temat: "Co wiemy o wieskim podwórku". Proszę kliknąć na poniższy link:
Dzisia zapraszamy Was do słuchania odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka. Celem zabawy jest rozwijanie możliwości językowych dzieci i słuchu muzycznego - proszę kliknąć na ponizszy link:
Posłuchajcie słów i melodii piosenki pt. "Dziadek Lulka farmę miał" kilka razy i spróbujcie się jej nauczyć - proszę kliknąć na poniższy link:
PIĄTEK:
Język angielski - propozycje działań
Hello Kids.
Gdzie mieszkają zwierzęta? Oto niektóre z ich niesamowitych domów:
- river - rzeka
- sea - morze
- beach - plaża
- forest - las
- jungle - dżungla
Ex. 1 Wykonaj dowolną techniką projekt z użyciem nowych słówek. Jakie zwierzęta zamieszkują ten obszar? Pochwal się w komentarzu na przedszkolnym portalu Facebook pod tym postem.
Ex. 2 Posłuchaj fragmentu filmu, postaraj się rozpoznać ten obszar jedynie za pomocą słuchu. Udało Ci się? Daj znać!
Poniżej podaję Wam linki do stron z filmikami:
Pozdrawiam Was serdecznie - Pani Kasia
Witam Was cieplutko. Dzisiaj zrobimy podsumowanie naszych wiadomości o zwierzątkach z wiejskiego podwórka. Przedstawiam Wam kilka zagadek, będzie potrzebna pomoc rodzica. Proszę kliknąć na poniższy link:
Przyjrzyjcie się dokładnie obrazkowi wiejskiego podwórka, policzcie ile jest koników, świnek, krówek, kóz, indyków, kaczuszek i owieczek.
Jeśli macie ochotę wykonajcie z kółek jedno z zwierzątek. Życzę owocnej pracy, pozdrawiam.
Witam Was. Na zakończenie tygodnia proponuję zagadki o tematyce, którą poznaliście w tym tygodniu. Rodzice Wam przeczytają, a później pokażą, czy zagadkę udało Wam się rozwiązać. Dla chętnych dzieciaczków w razie niepogody wybierzcie sobie jedną z poniższych kolorowanek o misiu i pokolorujcie. Tak pięknie to robicie aż miło. Pozdrawiam Was cieplutko. Życzę Wam słonecznej pogody i dużo zabawy na weekend. Tęsknimy za Wami bardzo i już nie możemy się doczekać spotkania z Wami. BUZIACZKI...
...............................................................................................
Realizacja zadań dydaktyczno - wychowawczych
na odległość (zdalnie)
Kwiecień 2020 r. - (27.04 - 30.04)
TEMATYKA:
Polska - moja Ojczyzna
- kształtowanie poczucia przynależności narodowej
- poznawanie tradycji związanych z obchodami świąt państwowych
- utrwalenie nazw i wyglądu symboli narodowych
- zapoznanie dzieci z flagą, godłem i hymnem Polski
- kształtowanie polskiej świadomości narodowej i poczucia dumy z bycia Polakiem
"Moja Ojczyzna"
Kocham moją Ojczyznę, bo jestem Polakiem.
Kocham Orła Białego, bo jest Polski znakiem.
Kocham barwy ojczyste: te biało - czerwone.
Kocham góry i niziny, każdą Polski stronę.
PONIEDZIAŁEK:
Witam wszystkich - zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego pt. "Polskie Symboe Narodowe - Polak Mały". Chcę Was dzisiaj zapoznać z symbolami narodowymi. Po obejrzeniu filmu przygotowałam dla Was szablon flagi, pomalujcie lub pokolorujcie. (szablon flagi do pobrania na grupowym portalu Facebook).
Poniżej link do strony z filmem, życzę miłego oglądania:
W wykonaniu flagi wybraną przez siebie techniką plastyczną pomoże Wam garść inspiracji - proszę kliknąć na poniższy link:
Wykonaną flagę zachowaj - na pewno przyda się na 2 maja.
Ten krótki wierszyk "Katechizm Polskiego Dziecka" zna chyba każdy Polak duży i mały. Może i Wy maluszki nauczycie się go na pamięć. Proszę kliknąć na poniższy link do strony z wierszem:
W Polsce mówimy po ... polsku. Zapytaj mamusię, tatusia kiedy powiedziałeś swoje pierwsze słowo. Jak ono brzmiało? Miałeś wtedy 10 miesięcy, roczek, a może trzy latka? Jeśli to możliwe poproś rodzica o pokazanie zdjęcia w albumie rodzinnym jak wtedy wyglądałeś.
WTOREK:
Zapraszam Was dzisiaj w podróż pociągiem po Polsce. Słuchając piosenki pt. "Jestem Polką i Polakiem" zwiedzimy nasz piękny kraj - proszę kliknąć na poniższ link:
- Czy wysłuchana piosenka była smutna, czy wesoła?
- Jakie miasta zostały przez nas zwiedzone?
Przygotowałam dla Was mapę Polski, narysujcie co Wam się najbardziej podoba w Polsce (dom rodzinny, przedszkole, jeziora, miatsa, lasy, rzeki, zabytki itp.). Do pobrania na grupowym portalu Facebook.
1. Posłuchajcie legendy i odpowiedzcie na pytania:
Dawno, dawno temu żyli trzej bracia: Lech, Czech i Rus. Było im dobrze razem, ale pewnego dnia postanowili znaleźć nowe miejsca i tam wybudować domki. Zabrali swoje rodziny i wyruszyli w drogę. Postanowili się rodzielić, aby żyć dalej jako sąsiedzi. Rus znalazł miejsce, gdzie było dużo gór i lasów. Spodobało mu się i tam został. Czecha zachwyciła szeroka rzeka - tam postanowił zamieszkać. A Lech? - zapytacie. Cóż, on rozglądał się, bo chciał znaleźć wyjątkowe miejsce. Nagle zobaczył pięknego orła, który siedział w gnieździe na wysokim dębie. - Tu zostaniemy! - powiedział Lech. - Miejsce, gdzie mieszka taki ptak, musi być wspaniałe! Nam też będzie tu dobrze. Naszym godłem zostanie biały orzeł na czerwonym tle. I tak się stało, a kraj Lecha został nazwany Polską.
- O czym opowiada legenda?
- Czego szukali trzej bracia?
W legendzie była mowa o naszym godle państwowym - czy wiesz jak wygląda godło Polski?
2. Zabawa "Orzeł" - jesteś orłem. Poruszaj się po pokoju naśladując tego pięknego ptaka. Mamusia, tatuś będzie klaskać w dłonie, a Ty naśladuj lot orła zgodnie z wyklaskiwanym rytmem: szybko lub wolno. Kiedy mamusia klaska wolno orzeł lata nisko (pochyl się), kiedy klaszcze szybko orzeł lata wysoko (biegaj na palcach).
3. Kochane przedszkolaki zachęcam Was do zrobienia polskiego godła. Wystarczy Wam tylko biała i żółta farba, czerwona kartka. Pomalujcie dłonie białą farbą i odbijcie na czerwonej kartce. Powodzenia.
ŚRODA:
Dzisiaj porozmawiamy o stolicy Polski. Ciekawa jestem czy wiesz jak się nazywa? A może miałaś/eś okazję ją zwiedzić? Tak to Warszawa.
- Poproś mamusię, tausia o pokazanie na mapie Warszawy (jeśli nie macie jej Państwo w wersji papierowej można pokazać dziecku na mapie np. tutaj - proszę kliknąć na poniższy link:
Czy uda Ci się wskazać położenie Warszawy na mapie, którą trzyma Mały Miś?
- Wybierz się na wirtualny spacer po Warszawie - proszę kliknąć na poniższy link:
Opowiedz mamusi, tatusiowi co spodobało Ci się najbardziej.
Kochane "Myszki" dodatkowo przesyłam Wam kilka zadań matematycznych związanych z Polską. Pokażcie mamusi, tatusiowi paluszkiem jakie będą prawidłowe odpowiedzi. Pozdrawiam.
Czytajmy dzieciom legendy i baśnie.
Poprzez legendy, podania, baśnie zapoznajemy dzieci z symbolami narodowymi, hymnem Polski, znakiem Orła Białego, falagą, poznają herb miasta, w którym żyją i herby ważniejszych miast Polski takich jak: Warszawy, Krakowa, Gniezna, Poznania, Torunia. Przechodząc od tego prostego patriotyzmu do coraz szerszego związanego z obyczajami, symboliką narodową uświadamiamy dzieciom kim jesteśmy, skąd się wywodzimy, jaka jest nasza przeszłość, uczymy je bycia Polakiem i miłości do kraju ojczystego.
Najpopularniejsze legendy dla dzieci:
- Legenda o Lechu, Czechu i Rusie,
- Legenda o Smoku Wawelskim,
- Legenda o Warsie i Sawie,
- Legenda o toruńskich piernikach ,
- Legenda o hejnale mariackim.
Język angielski - propozycje działań:
Hello Children
Czy wiecie, jakie zwierzęta mieszkają w zoo? Oto kilka z nich:
- giraffe - żyrafa
- elephant - słoń
- monkey - małpa
- tiger - tygrys
- lion - lew
- spider - pająk
Posłuchajcie piosenki Let's go the zoo - proszę kliknąć na poniższy link:
Pokoloruj zwierzątka. Które z nich jest Twoim ulubionym? (karta pracy do pobrania na przedszkolnym portalu Facebook pod tym postem).
Zapraszam Was dzisiaj do obejrzenia i wysłuchania Legendy o Smoku Wawelskim, a następnie pokolorujcie obrazek smoka. (karta pracy do pobrania na grupowym portalu Facebook).
Proszę kliknąć na poniższy link:
CZWARTEK:
Przed nami majowe święta. Wiecie już tak dużo na temat symboli narodowych i stolicy Polski. Cudowne z Was dzieciaki.
- Drugiego maja wywieście flagę w Waszym domku. Możecie również przykleić w oknie flagę, którą przygotowaliście.
- Posłuchajcie nagrania "Mazurka Dąbrowskiego". Pamiętajcie, że trzeba stać na baczność podczas śpiewania hymnu narodowego i zachować powagę. Możecie założyć sobie wybrany akcent biało - czerwony i w postawie stojącej, rodzinnie nagrać wspólne śpiewanie hymnu.
Poniżej podaję link do strony "Mazurek Dąbrowskiego - Hymn Polski:
Kochane "Myszki" pamiętacie naszego "Krakowiaka". Pięknie Wam to wychodziło. Przypomnijcie sobie i spróbujcie zatańczyć z mamusią lub rodzeństwem. Obejrzyjcie dwa tańce narodowe "Polonez" i "Krakowiak" i zapoznajcie się z wyglądem stroi. Polskie tańce narodowe wywodzą się z tańców ludowych, mają i miały ogromny wpływ na budowanie poczucia tożsamości narodowej.
Poniżej podaję Wam link do stron z tańcami - warto obejrzeć:
W wolnej chwili zapraszam do wysłuchania baśni "Gniazdo białego orła" - proszę kliknąć na poniższy link:
....................................................................................................
Realizacja zadań dydaktyczno - wychowawczych
na odległość (zdalnie)
Kwiecień 2020 r. - (20.04 - 24.04)
TEMATYKA:
JESTEM PRZYJACIELEM PRZYRODY
- kształtowanie u dzieci postaw proekologicznych
- rozumienie konieczności przestrzegania zasad ochrony przyrody
- wyrabianie nawyku segregowania śmieci
- ukazanie znaczenia wody w życiu człowieka, roślin i gleby
- kształtowanie nawyku oszczędzania wody
PONIEDZIAŁEK:
Witam wszystkich cieplutko.
Ten tydzień zostanie poświęcony ochronie i dbaniu o naszą planetę Ziemię. Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego o wodzie. Po obejrzeniu filmiku spróbujcie farbami pomalować kroplę wody. (karta pracy do pobrania na profilu grupowym - Facebook)
Poniżej podaję link do strony z filmikiem:
Zachęcam Was "Myszki" do obejrzenia bajki edukacyjnej pt: "Rady na odpady".
Poniżej podaję link do strony z bajką:
Posłuchajcie piosenki Zoi "Świat w naszych rękach". Poniżej podaję Wam link do strony z piosenką:
Spróbujcie nauczyć się refrenu:
Cały świat jest w naszych rękach. Właśnie o tym ta piosenka.
Możesz dbać o cały świat, chociaż masz niewiele lat.
WTOREK:
Witajcie młodzi ekolodzy.
- Wymyślcie hasło zachęcające dzieci do dbania o przyrodę. Niech mamusia, tatuś zapisze na kartce.
- Obejrzyjcie filmik "W kontakcie z naturą" - proszę kliknąć na poniższy link:
- Zastanówcie się, jakie działania podejmowane przez Was w domku, możecie nazwać "ekologicznymi"?
- Rozwiążcie zagadki - proszę kliknąć na poniższy link:
Witam serdecznie. Mam dla Was kochane "Myszki" trzy zadania. Do współpracy zapraszam rodziców.
- Pierwsze zadanie - usiądźcie wygodnie, zamknijcie oczy i posłuchajcie relaksacyjnej muzyki. Co wydaje taki dźwięk? - proszę kliknąć na poniższy link i posłuchać:
- Drugie zadanie - popatrzcie na zdjęcie, policzcie kółeczka i na pustych kartkach narysujcie taką samą ilość kropelek wody.
- Trzecie zadanie - obejrzyjcie filmik "5 eksperymentów z wodą". Życzę przyjemnej zabawy. Proszę kliknąć na poniższy link:
ŚRODA:
Witajcie !!! Dzisiaj "Święto Ziemi" !!! Wspaniały dzień, do którego przygotowywaliście się od poniedziałku. Umiecie śpiewać refren piosenki, a nawet wymyśliliście hasło! Wielkie brawa! Czas na wielkie świętowanie.! Są też dla Was dyplomy - do pobrania na grupowym portalu Facebook.
- W widocznym miejscu wyeksponujcie Wasze ekologiczne hasło i zaśpiewajcie refren piosenki (jeśli nie udało się nauczyć, nic się nie dzieje - po prostu jej wysłuchajcie)
- Rozwiążcie quiz ekologiczny - proszę kliknąć na poniższy link:
- Popatrzcie przez okno razem z Mamusią, Tatusiemlub wyjdźcie razem na balkon i złóżcie życzenia matce Ziemi. Nie zapomnijcie posłać jej buziaczka.
Język angielski - propozycje działań:
Hello Chileren
Czas na przypomnienie kolorów:
- red - czerwony
- orange - pomarańczowy
- yellow - żółty
- green - zielony
- blue - niebieski
- purple - fioletowy
- black - czarny
Posłuchajcie piosenki Rainbow Colours. Głośno śpiewamy i nazywamy kolory. Proszę kliknąć na poniższy link:
Ex. 1 Zadanie do wykonania online - proszę kliknąć na poniższy link:
Słuchamy nazwy po angielsku i staramy się wybrać pasujący kolor.
Ex. 2 Mixing colours
Potrzebne będą: farby (można zastąpić bibułą), woda, przeźroczysty pojemnik, pędzel.
W pojemniku umieszczamy wodę i mieszamy ze sobą żółty oraz czerwony lub żółty oraz niebieski. Jakie kolory otrzymaliście? Nazywamy je głośno po angielsku. Czekamy na wyniki Waszej pracy w komentarzach. Enjoy !
Proszę kliknąć na poniższy link:
Witam młodych matematyków.
MATEMATYKA - część z nas na sam dźwięk tego słow dostaje gęsiej skórki, tymczasem matematyka jest obecna wszędzie. To, jakie mamy do niej podejście, zależy nie tylko od naszych wrodzonych talentów ale również w jakiej formie ta wiedza była przekazywana. Od najmłodszych lat należy rozwijać u dzieci zainteresowanie matematyką co zaowocuje w przyszłości. Oto propozycje kilku zabaw:
Wyszukaj i policz - do tej zabawy dobrze jest mieć przygotowany stały zestaw pomocy edukacyjnych. Mogą to być guziki czy koraliki w określonych kolorach albo wydrukowane szablony. Rozkładamy je na stoliku i prosimy o odnalezienie i policzenie np. czerwonych koralików, zielonych guzików, pszczółek czy biedronek.
Zabawa klockami - przyklejamy cyfry do klocków albo po prostu budujemy wieżę z takiej ich liczby, jaka jest wskazana na wybranej karcie.
Rysowanie paluszkiem - do pudełka (np. po butach) wsypujemy piasek. Losujemy kartę z daną cyfrą i prosimy dziecko, żeby narysowało paluszkiem w piasku kształt wylosowanej cyfry.
Nauka z muzyką - w naukę liczenia przez zabawę włączymy również zmysł słuchu. Ile razy uderzyłam łyżką w garnek? Ile razy klasnęłam? Ile razy klepnęłam cię w kolano czy plecy?
CZWARTEK:
Witajcie "myszki" w ten piękny dzień. Czy wiecie, że dzisiaj obchodzony jest "Światowy Dzień Książki i praw autorskich". Zapraszam Was do wysłuchania w poniższym linku bajki "Kicia Kocia. Co z tymi śmieciami".
Odpowiedzcie, czy Wy też staracie się segregować śmieci? Spróbujcie rozwiązać również kilka zadań matematycznych. Zamiast cyferek w wyniku dajcie tyle kresek ile widzicie książek. W zadaniu: ćwicz sekwencję, narysuj lub wytnij gotowe i wklej na dole takie same książki jak widzisz na górze. Jakie są tam kolory? Możecie też stworzyć własną sekwencję na planszy z pustymi okienkami. Powodzenia. Miłego dnia. (Karty pracy do pobrania na grupowym portalu Facebook pod tym postem).
Kochane "Myszki" pamiętacie naszego misia Czytusia? Niestety jego podróż po Waszych domkach została przerwana... ale nie martwcie się po powrocie do przedszkola na pewno dzieci, które jeszcze nie dostały misia na weekend dostaną, nawet jeśli będzie to w następnym roku przedszkolnym. Tymczasem zabrałam Czytusia do domu, żeby nie było mu smutno samemu w przedszkolu.
Pamiętacie czyje to rysunki?
W tamtym roku razem z naszym misiem uczestniczyłyśmy w 14 Ogólnopolskim Forum Wychowania Przedszkolnego. Zobaczcie dzieciaczki jak wiele misiów z całej Polski spotkał nasz Czytuś. Kto nas odnajdzie w załączonym filmie - proszę kliknąć na poniższy link:
Witam "Myszki" - obejrzyjcie mini teatrzyk pt. "Bajka o żółtym tulipanie". Poniżej podaję link do strony:
Teraz już napewno wiecie co potrzebują rośliny aby urosnąć. Pokolorujcie obrazek tulipanka ( karta pracy do pobrania na grupowym portalu Facebook pod tym postem).
PIĄTEK:
Witam wszystkich serdecznie i zachęcam do zabawy. Przygotowałam dla Was cztery zadania:
- Pierwsze zdanie - czy obrazki z doniczkami przedstawiające wzrost rośliny są dobrze ułożone?
- Drugie zadanie - quiz dydaktyczny "Jak dbać o przyrodę", odpowiedz TAK lu NIE
1. Zwierzęta lubią gdy się im dokucza.
2. Warto sadzić kwiaty w ogrodzie.
3. Śmieci powinno wyrzucać się do specjalnych pojemników.
4. Wszyscy powinniśmy oszczędzać wodę.
- Trzecie zadanie - dorysujcie w wazonie tyle tulipanów ile jest obok.
- Czwarte zadanie - policzcie ile jest doniczek z tulipankami.
Aby umilić sobie czas podczas wykonywania zadań posłuchajcie piosenki o naszej planecie Ziemi. Miłej zabawy.
Poniżej link do strony z piosenką:
Dziś zapraszamy wszystkich do zabawy na świeżym powietrzu. Jest piękna pogoda, sprawdźcie czego możecie użyć do zbudowania toru przeszkód i wspólnej zabawy, zaczynamy. Mamy też propozycję na domowy tor z przeszkodami. Wybierzcie to co Wam się spodoba i bawcie się dobrze. Życzymy udane zabawy i pochwalcie się w komentarzach na przedszkolnym lub grupowym Facebooku jak Wam się podobało. Pozdrawiamy.
Poniżej podajemy linki do stron z pomysłami na tor przeszkód:
Hello Kids !
Dzisiaj utrwalimy poznane czasowniki:
- sing - śpiewać
- clap - klaskać
- stomp - tupać
- swing machać
- dance - tańczyć
- jump - skakać
- touch - dotykać
A teraz śpiewamy i naśladujemy ruchy - proszę kliknąć na poniższy link:
Zadanie do wykonania:
Wspólnie z rodziną lub kolegami gramy w "Freeze". Jedna osoba wydaje polecenie np. Jump! Po chwili mówimy Freeze! wszyscy "zamarzamy". Osoba która zrobi to ostatnia lub wykona ruch odpada z gry. Miłej zabawy. Enjoy !
.........................................................................................
Realizacja zadań dydaktyczno - wychowawczych
na odległość (zdalnie)
Kwiecień 2020 r. - (14.04 - 17.04)
TEMATYKA:
W KRAINIE BAJKI
- utrwalenie znajomości popularnych bajek dla dzieci
- rozwijanie zainteresowań dzieci bajkami
- utrwalenie zasad korzystania z książeczek
WTOREK:
Witam wszystkich rodziców i dzieci po świętach. Ten tydzień poświęcimy na czytanie ulubionych bajek, wierszy swoim pociechom.
Dlaczego warto czytać dzieciom bajki i książeczki:
- buduje więź pomiędzy rodzicem i dzieckiem;
- zaspakaja potrzeby emocjonalne;
- wspiera rozwój psychiczny dziecka i wzmacnia jego poczucie własnej wartości;
- uczy języka, rozwija słownictwo, daje swobodę w mówieniu;
- przygotowuje i motywuje do samodzielnego czytania;
- uczy myślenia;
- rozwija wyobraźnię;
- poprawia koncentrację;
- ćwiczy pamięć;
- przynosi wiedzę ogólną;
- ułatwia naukę,
- uczy odróżniania dobra od zła, rozwija wrażliwość moralną;
- rozwija poczucie humoru;
- jest znakomitą rozrywką;
- zapobiega uzależnieniu od mediów;
- jest zdrową ucieczką od nudy;
- jest profilaktyką działań aspołecznych;
- kształtuje nawyk czytania i zdobywania wiedzy.
Zapraszam do posłuchania bajki pt. "Lisek Niedbaluszek" - poniżej podaję link do strony z bajką:
Witam wszystkich cieplutko.
Zapraszam do wspólnej zabawy. Przyjrzyjcie się dokładnie tym obrazkom, a następnie opowiedzcie historię, która mogła wydarzyć się...(jak myślicie komu ???). Wcześniej posłuchajcie słuchowiska - link do strony poniżej:
Pomoże Wam opowiedzieć tą historyjkę i odpowiedzieć na pytania:
- Kogo Czerwony Kapturek spotkał w lesie? (wilka)
- Kto uratował babcię i Czerwonego Kapturka? (Gajowy)
- Kto zachorował w bajce? (babcia)
- Po co czerwony Kapturek miał iść do babci? (żeby zanieść jej lekarstwa i smakołyki)
- Gdzie mieszkała babcia Czerwonego Kapturka? (w chatce za lasem)
- Co Czerwony kapturek zbierał po drodze idąc do babci? (kwiatki)
- W czym Czerwony Kapturek niósł lekarstwa i smakołyki dla babci? (w koszyczku)
- Jakiego koloru był tytułowy Kapturek? (czerwonego)
- Co zrobił wilk z babcią i Czerwonym Kapturkiem? (zjadł ich)
- Kto pierwszy dotarł do chatki babci? (wilk)
- Czy Czerwony Kapturek dobrze postąpił rozmawiając z nieznajomym wilkiem? (nie wolno rozmawiać z nieznajomymi)
Mam dla Was kochane przedszkolaki również zagadki. Jestem ciekawa czy znacie te bajki i czy potraficie podać ich tytuły. Na pewno macie swoje ulubione baśnie i bajeczki dlatego poproście rodziców, żeby w komentarzu napisali tytuł Waszej ulubionej bajki. Czekamy.
- Uciekając przed złą macochą w domu krasnali się skryła. Od złej starszej pani, jabłkiem się zatruła?
- Jaka to bajka, w której brat i siostrzyczka, trafiają w lesie na chatkę z pierniczka?
- Chociaż problemy z wilkiem miała, wyszła z kłopotów zdrowa i cała?
- Jaka to dziewczynka, miała pracy wiele, a na wielkim balu zgubiła pantofelek?
Zapraszam wszystkich do obejrzenia bajki Miś Uszatek - Gniazdko. Po obejrzeniu spróbujcie narysować Misia Uszatka, którego bardzo lubicie. Życzymy miłej zabawy.
Poniżej podaję link do strony z bajką "Miś Uszatek":
ŚRODA:
Język angielski - propozycje działań
Hello
W tym tygodniu wracamy do tematu zdrowego odżywiania. Oto nowe słówka:
- banana - banan
- apple - jabłko
- pear - gruszka
- corn - kukurydza
Piosenka Vegetable Song - poniżej link do piosenki:
https://youtu.be/RE5tvaveVak
1. Stwórz dowolną techniką swoje ulubione warzywo lub owoc. Pochwal się w komentarzu na przedszkolnym portalu społecznościowym facebook. Poniżej kilka inspiracji.
2. Pokoloruj kolorowankę. Otocz swój ulubiony owoc. Karta pracy do pobrania na przedszkolnym portalu społecznościowym facebook pod tym postem.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Witamy serdecznie.
Zapraszamy Was w podróż do krainy muzycznej. Wysłuchajcie utworu Antonio Vivaldiego. Z jaką porą roku kojarzy Wam się ta muzyka i obrazy?
Poniżej podaję link do utworu:
https://www.youtube.com/watch…
Teraz zabieramy Was do krainy bajek, posłuchajcie uważnie, czy znacie te bajki? Wybierzcie jedną z nich i narysujcie swojego ulubionego bohatera. Prace plastyczne możecie nam przesłać, chętnie obeirzymy Wasze dzieła. Zapraszamy!!!
Poniżej podajemy link do strony - "Podróż do krainy bajek"
https://www.youtube.com/watch?v=yFcvIKAnFZE&list=LLxTPYj9NZ1nitDNlchRZZtg&index=
2&fbclid=IwAR3tvIuP92R4gae1j94zvcgNpujSU
.jpg)
CZWARTEK:
Witajcie w ten piękny wiosenny dzień. Zapraszam do obejrzenia krótkiej bajeczki logopedycznej, Waszym zadaniem będzie naśladowanie odgłosów zwierząt.
Poniżej podaję link do strony z bajką:
https://www.youtube.com/watch?v=iTJJi8D0siY&fbclid=IwAR1kbSvmjuPqqz-C3CNxEXzCkGFgB6udZwqePq0PjA29b6maeyEgJuAZgY8
.jpg)
Prawidłowe wymawianie wszystkich głosek zależne jest od sprawnego działania narządów mowy. Dlatego tak ważne są zabwy, których celem jest podniesienie sprawności ruchomych narządów mowy. Do ćwiczeń narządów mowy zaliczamy: ćwiczenia żuchwy, języka, warg oraz podniebienia miękkiego.
Kochane "Myszki" zapraszamy Was do zabawy "Jaka to melodia. Bajki". Spróbujcie odgadnąć po muzyce z jakiej bajki ona pochodzi. Na pewno sobie poradzicie, ale niełatwe to zadanie. Do dzieła!!!
Poniżej podajemy link do strony - Jaka to melodia. Bajki:
https://www.youtube.com/watch?v=rVXa2D0M_9A&feature=youtu.be&fbclid=
IwAR2awqEdiSrbOIyqEd1mFKK5N4jkaNH8g2dnG7YJZdSVStJuu6J4X36XOz8
(14).jpg)
PIĄTEK:
Witam Was.
Dzisiaj zabawimy się w zabawy w przeciwieństwa. Zapoznajcie się z obrazkami i powiedźcie czym one się różnią. Zachęcam Was do obejrzenia filmu edukacyjnego. Sami w domu możecie poszukać przeciwieństw:
- mały - duży
- ciepły - zimny
- wysoki - niski
- ciemny - jasny


Poniżej podaję link do strony: Bajeczka dla przedszkolaka - wyrazy o znaczeniu przeciwnym.
https://www.youtube.com/watch?v=qUUK8SyZyBw&fbclid=IwAR0QG7
zzUlwV1Djy69P65IRyPhlixe8NKALAJZaxPkVTI3OPnDgOu0CiGhc
Witam. Zapraszam na wiosenną gimnastykę. Zakręć kołem i zobacz co wypadnie. Miłej zabawy!!!
Poniżej podaję link do strony: Ruletka - zakręć kołem i zobacz co wypadnie.
https://wordwall.net/pl/resource/1173239/wiosenna-gimnastyka
.jpg)
9. Zapraszamy do wejścia na stronę POLSKIEGO RADIA - specjalnie dla naszych najmłodszych oraz rodziców przebywających w domu POLSKIE RADIO przygotowało specjalne audycje, bajki oraz strefę rozrywki.